Introductie

Interserve was bezig met het zoeken naar een nieuwe identiteit en Ronald-Jan heeft als vrijwilliger meegedacht in het propositietraject. De oude slogan ‘professionals in zending’ sloot niet meer aan bij de vernieuwde propositie en uiteindelijk hebben we voor de nieuwe slogan ‘Geloof wérkt’ gekozen. Het communicatiebureau Deelstra & De Jong is de slogan gaan doorvertalen naar een restyling van de corporate identity en huisstijl. Hierbij aansluitend hebben we de nieuwe website voor Interserve ontworpen.

Website

De nieuwe website moest veel meer nadruk op beeld leggen. We hebben Interserve geadviseerd over beeldmateriaal en een voorstel voor het ontwerp gedaan. De website sluit helemaal op de nieuwe huisstijl aan. Samen met Interserve is de website voorzien van content. Er werden ook nieuwe functies geïmplementeerd zoals een module waarmee testimonials uit het werkveld een centrale plaats op de website kregen. Een iDeal-donatiemodule moet het maken van giften eenvoudiger maken en vanaf de publicatie-pagina’s kunnen documenten gedownload worden.

Responsief

De website moest ook goed op mobiele apparaten werken en schaalt daarom mee met de resolutie van het scherm. Bij mobiele apparaten wordt veel content onder elkaar geplaatst en is er plaats voor een mobiel menu. Op tablets wordt de hoeveelheid witruimte beperkt, zodat de content goed leesbaar blijft.

  • Ronald-Jan heeft met veel inzet en motivatie gewerkt aan de realisatie van de nieuwe website voor Interserve. Hij is creatief in het bedenken van slimme oplossingen die passend zijn voor de stijl en boodschap van Interserve: Geloof Werkt. Bedankt! Ik kan je bij iedereen van harte aanbevelen!

    Arco de Leede
    Interserve Nederland